Provoz mateřské školy: 06:00 - 16:00

Drobečková navigace

Úvod > Vše o škole > Činnosti s dětmi

Činnosti s dětmi

Plánované činnosti vycházejí z podmínek třídy a zaměření učitelek:

  • Chůze, běh, skoky a poskoky, hody, lezení, základní gymnastika, turistika, sezónní činnosti, míčové hry, volné hry.
  • Manipulační činnosti s pomůckami, nástroje, náčiním, materiálem.
  • Zdravotně zaměřené činnosti uvolňovací, vyrovnávací, protahovací, dechová a relaxační cvičení.
  • Smyslové a psychomotorické hry,
  • konstruktivní a grafické činnosti,
  • hudební a hudebně pohybové hry a činnosti,
  • pracovní a sebeobslužné činnosti,
  • poznávací činnosti zaměřené k osvojování pojmů a poznatků,
  • situace přispívající k osvojování návyků,
  • artikulační, řečové, sluchové a rytmické hry, hry se slovy, hádanky.
  • Společné diskuse, rozhovory, vyprávění zážitků, příběhů, podle skutečnosti i obrazového materiálu, podle vlastní fantazie, sdělení slyšeného druhým.
  • Vyřizování vzkazů, zpráv,
  • samostatný slovní projev na určité téma.
  • Poslech čtených či vyprávěných pohádek a příběhů, sledování divadla, filmu, televize.
  • Grafické napodobování symbolů,
  • přednes, recitace, dramatizace, zpěv,
  • prohlížení knih,
  • přímé pozorování přírodních, kulturních a technických objektů a jevů.
  • Třídění, přiřazování, uspořádání, odhad, porovnávání a jiné konkrétní operace s předměty,
  • experimentování s materiálem a předměty.
  • Činnosti pro rozvoj a cvičení vnímání, zrakové a sluchové paměti a pozornosti,
  • námětové hry a činnosti.
  • Hry různého zaměření podporující tvořivost, představivost a fantazii.
  • Vysvětlování, objasňování, odpovědi na otázky, práce s knihou, obrázkovým materiálem, médii.
  • Činnosti umožňující samostatné vystupování, vyjadřování, obhajování vlastního názoru, rozhodování a sebehodnocení.
  • Hry vyžadující vůli, vytrvalost a sebeovládání.
  • Estetické a tvůrčí aktivity,
  • výlety do okolí, přirozené poznávání,
  • cvičení organizačních schopností,
  • pozitivní příklady a vzory,
  • společenské hry,
  • podpora dětských přátelství.
  • Pěstitelské a chovatelské činnosti, péče o školní prostředí, zahradu a blízké okolí.
  • Seznámení s kulturou místa a prostředí ve kterém žijeme, poznávání jiných kultur.
  • Poučená o možných nebezpečných vlivech prostředí a způsobech, jak je chránit.

Plánování činnosti vychází z potřeby a zájmu dětí, vyhovuje individuálním vzdělávacím potřebám a možnostem dětí. Dílčí vzdělávací cíle, očekávané výstupy, vzdělávací nabídka – podrobněji rozpracováno v třídních vzdělávacích programech.