Činnosti s dětmi
Plánované činnosti vycházejí z podmínek třídy a zaměření učitelek:
- Chůze, běh, skoky a poskoky, hody, lezení, základní gymnastika, turistika, sezónní činnosti, míčové hry, volné hry.
- Manipulační činnosti s pomůckami, nástroje, náčiním, materiálem.
- Zdravotně zaměřené činnosti uvolňovací, vyrovnávací, protahovací, dechová a relaxační cvičení.
- Smyslové a psychomotorické hry,
- konstruktivní a grafické činnosti,
- hudební a hudebně pohybové hry a činnosti,
- pracovní a sebeobslužné činnosti,
- poznávací činnosti zaměřené k osvojování pojmů a poznatků,
- situace přispívající k osvojování návyků,
- artikulační, řečové, sluchové a rytmické hry, hry se slovy, hádanky.
- Společné diskuse, rozhovory, vyprávění zážitků, příběhů, podle skutečnosti i obrazového materiálu, podle vlastní fantazie, sdělení slyšeného druhým.
- Vyřizování vzkazů, zpráv,
- samostatný slovní projev na určité téma.
- Poslech čtených či vyprávěných pohádek a příběhů, sledování divadla, filmu, televize.
- Grafické napodobování symbolů,
- přednes, recitace, dramatizace, zpěv,
- prohlížení knih,
- přímé pozorování přírodních, kulturních a technických objektů a jevů.
- Třídění, přiřazování, uspořádání, odhad, porovnávání a jiné konkrétní operace s předměty,
- experimentování s materiálem a předměty.
- Činnosti pro rozvoj a cvičení vnímání, zrakové a sluchové paměti a pozornosti,
- námětové hry a činnosti.
- Hry různého zaměření podporující tvořivost, představivost a fantazii.
- Vysvětlování, objasňování, odpovědi na otázky, práce s knihou, obrázkovým materiálem, médii.
- Činnosti umožňující samostatné vystupování, vyjadřování, obhajování vlastního názoru, rozhodování a sebehodnocení.
- Hry vyžadující vůli, vytrvalost a sebeovládání.
- Estetické a tvůrčí aktivity,
- výlety do okolí, přirozené poznávání,
- cvičení organizačních schopností,
- pozitivní příklady a vzory,
- společenské hry,
- podpora dětských přátelství.
- Pěstitelské a chovatelské činnosti, péče o školní prostředí, zahradu a blízké okolí.
- Seznámení s kulturou místa a prostředí ve kterém žijeme, poznávání jiných kultur.
- Poučená o možných nebezpečných vlivech prostředí a způsobech, jak je chránit.
Plánování činnosti vychází z potřeby a zájmu dětí, vyhovuje individuálním vzdělávacím potřebám a možnostem dětí. Dílčí vzdělávací cíle, očekávané výstupy, vzdělávací nabídka – podrobněji rozpracováno v třídních vzdělávacích programech.